Isnin, 8 Julai 2013

Kursus Pembangunan Jati Diri Di Royal Belom

Pejabat Daerah Dan Tanah telah menganjurkan kursus pembangunan jati diri di Royal Belom selama 4 hari. Tujuan kursus tersebut adalah untuk meningkatkan tahap kepimpinan dan mutu kerja di dalam kerja berkumpulan yang akan di terapkan di dalam pejabat.


Peserta yang menyertai kursus tersebut adalah seramai 30 orang yang hanya disertai oleh kakitangan lelaki Pejabat Daerah Dan Tanah Slim River. Aktiviti banyak di jalankan di atas bot yang di kenali sebagai "bot house". "Bot house" ini dapat menampung seramai 40 orang peserta dalam satu-satu masa dengan kelengkapan yang mencukupi dan selesa. Aktiviti yang di jalan adalah seperti team building, memancing, "tracking" ke kawasan air terjun dan ternakan ikan "sebarau" dan juga melawat kawasan perkampungan orang asli yang berada di sekitar tasik temenggur. Pada hari terakhir kursus, peserta dibawa melawat kawasan taman reflesia di mana terdapat bunga-bunga reflisia tumbuh dan julung kalinya untuk setiap 4 hingga ke 5 tahun baru bunga tersebut berkembang.



Pada hemat pengarang, kursus ini berjaya untuk membentuk kerja berpasukan dan bekerja sama dalam apa jua tugasan yang di berikan. Semoga kakitangan Pejabat Daerah Dan Tanah Slim River dapat meneruskan perkhidmatan yang cemerlang untuk daerah mahupun negeri Perak.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan